buy zolpidem online Plano buy ambien ambien diazepam interaction

a soma do quadrado com o quintuplo buy soma online soma gathering beaver falls pa

simultaneous estimation of tramadol and paracetamol buy tramadol online accidentally took tramadol while pregnant

tramadol gotas 50 mg tramadol 50 mg tramadol non narcotic

get zolpidem Vancouver buy ambien online took ambien 4 weeks pregnant

soma de número inteiro mais fração buy soma how to put together soma cube

can you take xanax before an mri generic xanax can you plug xanax bars

can you take xanax and ambien in the same day buy ambien can you crush ambien and smoke it

300 mg tramadol farligt tramadol 50mg paracetamol tramadol ibuprofen

alprazolam online Kansas City buy xanax 2mg white circle xanax

Tudásgazdák árnyékban

Az elmúlt évek kormányzati szétesése nyomán több szakértői csoport is megkísérelt hatást gyakorolni az oktatáspolitikára. (A jelenség még bizonyára megér egy későbbi bejegyzést a blogon). A “Zöld Könyv” elsősorban az adatbázisok elemzése során előállított tényekre (evidence) építette volna az oktatáspolitikát, a “Szárny és Teher” már elkészült jelentéseket integrált egyfajta szakértői intuíció alapján. A következőkben tudásgazdáknak egy olyan csoportját mutatjuk be, akik nem kutatókként, hanem napi munkájuk során halmozták fel az oktatásüggyel kapcsolatos ismereteiket. Nem titok, hogy az alábbiakban majd elsorolt érvek miatt e bejegyzés genericviagrapharmacy24 szerzője az egyik legértékesebb tudásfajta hordozóinak tekinti őket.

Az oktatásügyről való gondolkodás egyik legkevésbé figyelembe vett csoportja a megyei jogú városok és a főváros oktatási hivatalai (vezetői és munkatársai). Az önkormányzati törvény által létrehozott hazai közigazgatási rendszerben a megyei jogú viagra generic városok szintjén találkoznak legharmonikusabban a jogi kompetenciák, ellátási kötelezettségek, költségvetési mozgásterek, intézményhálózati méretek és apparátusi szakértelmek. Az elmúlt 15 évben a helyi oktatásirányítás ezen szintjén mindent kipróbáltak: fejlesztést, racionalizálást, null-bázisú költségvetés-tervezést, helyi minőségirányítást, helyi méréseket, tanfelügyeletet, pályázatírást stb. Az oktatásigazgatás ezen a közigazgatási szinten viszonylag stabilnak mondható, vannak 8-10 éve ilyen területen dolgozó kollégák is. Az oktatási hivatalok élére kerülők általában pedagógusi és iskolavezetési tapasztalatokkal is rendelkeznek. Az utóbbi évtizedben már az országos és helyi pártpolitika árnyékai vetülnek munkájukra, de a rendszerszintű lehetőségek és kényszerek bonyolult együtt járása még mindig ösztönzően hat szakmaiságukra. Egyszóval tudásgazdák.

A következőkben azzal játszunk, hogy egy – eddig még sohasem intézményesült – helyzetet szimulálunk. Közoktatás- statisztikai adatokra támaszkodva Kocsis Ferenc kollégámmal megnéztük, hogy a minisztérium esetleges meghívására konzultációra érkező igazgatási online cialis szakemberek – 23 fő a megyei jogú városok képviseletében és 1 fő a fővárost megjelenítve – mekkora részét fednék le a teljes közoktatási és szakképzési tanulólétszámnak:

Első látásra is nyilvánvaló, hogy érettségihez vezető képzési programok (gimnázium, szakközépiskola) esetében a meghívott 24 fő nagyon értékes hozzájárulást kínál egy országos irányító számára. Szakképzésről és speciális oktatásról pedig nem lehet érdemben beszélni a velük való konzultáció nélkül. Ehhez még hozzátehető, hogy a 24 igazgatási szakember az intézményhálózat legjavát képviseli, azaz a szakmai kezdeményezések igen jól tesztelhetőek velük. 24 ember, egy szobában elférnek……….

Már csak az a kérdés, hogy tadagra softgel mi történne a 24 kollégával a szobában? Nos, az OECD egyre inkább meghonosítja azt a gyakorlatot, hogy a munkaértekezletre meghívott nemzeti oktatási minisztereket kiscsoportos műhelymunkára fogja. Szép lenne közoktatásirányítók és a 24 kolléga vegyes csoportjait látni papírokkal, filctollakkal, ragadós lapokkal felszerelten, elmélyült munkában…….

Hozzászólások:

  • Radó Péter 2010.06.01. 16:25 Válasz

    Szíven üti az embert, hogy mennyire egyszerű lenne nyitott és informált oktatáspolitikát csinálni. Tudom is, hogy én miről beszélgetnék egy jót a “huszonnégyekkel”. Régi mániám, hogy manapság nem készülhetne fontosabb oktatáspolitikáról szóló kutatás, mint a mélyére ásni annak, hogy a helyi-intézményi erőterek hogyan írják át a központi oktatáspolitikai kezdeményezéseket. Mindet. Olyan emberek tevékenységéről beszélünk (önkormányzati emberek, iskolaigazgatók, stb.) akik munkája egyik, és nem is feltétlenül legfontosabb referenciája az országos oktatásirányítás. Ezek az emberek a saját mozgásterüket meghatározó helyi/intézményi erőtérben interpretálják a mindenkori miniszteri nünükéket (és az ezekhez igazított szabályozást); ha valami illik az erőtérbe, abból lesz valami, ha nem, abból nem lesz semmi. Ez utóbbit hívja a szakirodalom “implementációs deficitnek”. Pedig tényleg nem kerülne sokba az a néhány filctoll, papír és szendvics.

  • Setényi János 2010.06.01. 17:41 Válasz

    Háát először is nagyon jó (nem olcsó) szendvicsek kellenének, hiszen ez egy értékes és válogatott csapat. De bizonyára kellenének még policy elképzelések is, amelyeket nagyon jól lehetne tesztelni. Meg lehetne tőlük is policy elképzeléseket gyűjteni. Szóval jó kis nap lenne. A kutatóknak meg be kellene ülni figyelni. Mindenki jól járhatna :-)

Új hozzászólás írása