yellow xanax footballs mg buy xanax xanax 1 mg and weed

soma ptt tel no soma online conversão da nota do enem soma

manisa soma satılık ev buy soma online soma advogados

cubo da soma de 2 termos soma 350 mg aura soma michael

xanax dependency statistics cheap xanax phenibut vs xanax

diazepam und tramadol tramadol online pharmacy tramadol side effects with asthma

soma boya tabancası fiyatları buy soma soma cocosa

xanax made me stupid buy xanax can i take meclizine and xanax together

valium tabletten wikipedia valium 10 mg donde comprar valium online

tramadol and neurontin together tramadol 50mg does tramadol show in a blood test

Egy éves az OktpolCafé

Az OktpolCafé ma egy éves. Az eltel egy év során – a vendégposztokat természetesen nem beleszámítva – mindketten kötetnyi anyagot írtunk a blogra. Legtöbb bejegyzésünk után hallatlanul izgalmas beszélgetések bontakoztak ki, melyekből rengeteget tanultunk. Az OktpolCafé bejegyzései és hozzászólásai kezdenek kisded szakmapolitikai és fejlesztéspolitikai tudástárrá összeállni, ezért ha olvasóinkat foglalkoztatja valamilyen oktatáspolitikai téma érdemes körülnézni korábbi bejegyzéseink között. Ebben az ünnepi bejegyzésben közreadjuk az OktpolCafé első évének repertóriumát. Egy évvel ezelőtti beköszönő bejegyzésünkben azt írtuk, hogy “a közpolitikai diskurzust minden korábbinál jobban kiszorította a tényektől és a legfontosabb érdekcsoportok véleményétől magát igen kevéssé zavartató politikai PR.” Az elmúlt években a helyzet nem változott, sok tekintetben talán rosszabb lett. Az OktpolCafé-ra és a józan, tényeken alapuló szakmapolitikai diskurzus más független fórumaira továbbra is szükség van, így tehát folytatjuk.

OktpolCafé Repertórium I. évfolyam

(A címekre klikkelve a bejegyzések külön oldalon megnyílnak.)

(Radó Péter – Setényi János) Lectori Salutem!

(Radó Péter) 13 okos ember, avagy a színvonal hanyatlásáról

(Setényi János) Láttuk-e hogy jön?

(Radó Péter) Law and order: a kormány első napjáról

(Radó Péter) Digitális bennszülöttekről és digitális bevándorlókról

No Comment: Ken Robinson says schools kill creativity

(Setényi János) Mire jók a fejlesztési pénzek?

(Radó Péter) Az oktatáspolitikával szembeni személyes viszonyunkról

(Radó Péter) Nevelésről, kompetenciákról és a politikai szómágiáról

No Comment: Sir Ken Robinson: Bring on the learning revolution!

(Radó Péter) Mindarról, ami a következő években várható

(Setényi János) Tudásgazdák árnyékban

(Radó Péter) A közoktatási törvény szelleméről

(Radó Péter) Az oktatáspolitika értékkötöttségéről

(Setényi János) Tanulni…..kommentár nélkül

(Radó Péter) A liberális oktatáspolitikáról

(Setényi János) Határon túli oktatás – kultúrfölény után, paradigmaváltás előtt?

(Radó Péter) Kisiskolákról és oktatáspolitikai mítoszokról

(Radó Péter) Az EU források felhasználásának újratervezéséről

(Setényi János) A konzervatív felnőttnevelés esélyeiről, a devizahitelesek kapcsán

(Radó Péter) Az érettségi készülő reformjáról

No Comment: Még egy kis adalék a digitális bennszülöttek témához

(Kocsis Ferenc) Kistérségi eredmények a kompetenciamérésben

(Radó Péter) A pedagógus szakmáról

(Radó Péter) Az endogén pedagógiai látásmódról

(Radó Péter) Külső elvárásokról és reflexivitásról

(Setényi János) Hová mennek a fejlesztési pénzek?

(Radó Péter) Előre vagy hátra? A szak-/tanfelügyeletről

No Comment: Dan Meyer: Math class needs a makeover

(Radó Péter) Politika és oktatáspolitika átrendeződő kapcsolatáról

(Radó Péter) A közoktatási decentralizáció okairól

(Setényi János) Egy “optimális” fejlesztési eset néhány tanulsággal – Flevoland

(Setényi János) Egy “optimális” fejlesztési eset néhány tanulsággal: Szlovénia

(Radó Péter) Bevezetés az oktatáspolitikába: a közpolitikák eszközeiről

(Setényi János) Back to the Future (Ismét a tanfelügyeletről)

(Radó Péter) Fejlesztésről és az implementációs gödörről

(Radó Péter) A hatékony iskoláról

(Váradi Balázs) Integráció – rideg vagy nem rideg?

(Radó Péter) Az oktatás “ellenszocializációs” potenciáljáról

(Radó Péter) Az iskolaszervezetről

(Radó Péter) A pedagógus életpálya modellről

(Setényi János) Irányváltás

No Comment: interjú Andreas Schleicher-rel, az OECD PISA főnökével a “The High Costs of Low Educational Performancejelentésről

(Radó Péter) Az “egész iskola” megközelítésről

(Setényi János) Projektezés vagy közszolgáltatás?

(Radó Péter) A decentralizált oktatásfinanszírozásról

(Radó Péter) Bevezetés az oktatáspolitikába: a közpolitikai folyamatról

(Narancsik Ágnes) A felnőttképzési potenciál Magyarországon

(Radó Péter) Jó gyakorlatok rendszerszintű kiterjesztéséről

(Setényi János) Felvezető: Egy tanulmány a lengyel csoda nyomában

(Radó Péter) Egy fontos bejegyzésről és a lengyel csodáról

(Radó Péter) SNI inklúzió Szerbiában – egy bátor kísérletről

(Radó Péter) Bevezetés az oktatáspolitikába: az oktatási államtitkárság problémaérzékenységéről

(Setényi János) Az adatbázisok összekapcsolhatóságáról

No Comment. Sir Ken Robinson: Changing Education Paradigms

(Radó Péter) Az új közoktatási törvény koncepciója – egy szamizdatról

(Narancsik Ágnes) A természettudományos tárgyak oktatása – szakértői szolgáltatások

(Radó Péter) Az iskolai autonómia felszámolásának következményeiről

No Comment. Strong Performers and Successfull Reformers in Education: Poland

(Radó Péter) PISA 2009: néhány első üzenetről

No Comment. Strong Performers and Successfull Reformers in Education: Sanghai

(Setényi János) Három szintézis avagy mi van Bologna mögött?

(Radó Péter) Az uniós források által okozott károkról

(Setényi János) Az oktatási rendszerek jobb megértése felé. (Személyes karácsonyi bejegyzés)

(Radó Péter) Helyzet van. (Személyes karácsonyi bejegyzés)

(Radó Péter) OktpolCafé 2010

(Radó Péter) A közoktatási törvény koncepciójának kicsomagolásáról

(Radó Péter) Az oktatási egyenlőtlenségek elemzésének kereteiről

(Radó Péter) Egy alternatív pedagóguspolitika alapvonalairól

(Radó Péter) PISA 2009: néhány további üzenetről

(Radó Péter) PISA 2009: alternatív oktatáspolitikai válaszok

(Setényi János) A (pedagógusok és az elemzők közötti) járatlan hidakról

(Setényi János) Felvezető: az ESZA értékeléséről

(Radó Péter) A központi bérfinanszírozásra való átállástól várható súlyos károkról

(Radó Péter) Bevezetés az oktatáspolitikába: a jól kormányzott közoktatási rendszerről

(Radó Péter) A pedagógusok differenciált bérezéséről

(Radó Péter) Bevezetés az oktatáspolitikába: az oktatáspolitikai reflexió minőségéről

(Radó Péter) Lemorzsoló, szelektáló és kompenzáló közoktatási rendszerekről

(Setényi János) A hazai tehetségtartalékokról

(Radó Péter) Oktatáspolitikai mítoszok: a felsőoktatás a közoktatás minőségromlásáról

(Radó Péter) PISA 2009: még egyszer a tanulási eredmények minőségéről

(Setényi János) A felsőoktatáson belüli erőforrásokról és azok kihasználásáról: az oktatás és tanulás megszervezése

(Radó Péter) Közoktatási rendszerünk helyes gondozásáról

(Setényi János) A vihar kapujában

(Radó Péter) A közoktatás finanszírozási válságáról

(Setényi János) Megéri-e továbbtanulni?

(Setényi János) A brüsszeli aranyeső vége

(Setényi János) A neveletlenség társadalmi költségeiről és a nevelés mai mozgásteréről

(Radó Péter) Roma gyerekek és az iskola 1: a közoktatás kudarcáról

Hozzászólások:

  • Szekszárdi Júlia 2011.04.24. 12:39 Válasz

    Boldog szülinapot! A jelenlegi nagyon kevés jó dolog közé tartozik, hogy létezik az Oktpolafé! További sok sikert kívánok a nagyon várt folytatáshoz.

  • Pihelevics Attila 2011.04.26. 15:15 Válasz

    Nem semmi. Szerintem az oktatáspolitikán kívül is kellenének minden területen hasonló ingyenesen hozzáférhető blogok, bejegyzések, beszélgetések.

Új hozzászólás írása